FANDOM

Troll face
Images
Troll Face
Pierwsze pojawienie Deviantart.com
Data pojawienia 19 września 2008
Na Komixxach od 2010

Troll face - to mem z serii Rage comics. Ta twarz jest używana by przedstawić kogoś, kto właśnie powiedział/zrobił coś bardzo cwaniackiego, co zwykle wywołuje u innej osoby reakcję Rageman, Poker face lub are you fucking kidding me. Bardzo często role się też odmieniają. Rzadko pojawiają się przeróbki tej postaci. Postać ta czasami jest przedstawiana jak troll internetowy. Powstał serwis internetowy troll sience który działa na podobnej zasadzie co komixxy.pl, przedstawia ona różne śmieszne poradniki których bohaterem jest zazwyczaj troll face. Powstał jako element komiksu użytkownika Whynne na deviantart.com. Komiks miał być reakcją na zachowanie części użytkowników forum 4chan parających się głównie celowym irytowaniem reszty poprzez publikowanie niedorzecznych postów (trolling). Sam Whynne nie przypuszczał że od 19 września 2008 roku jego postać będzie wśród "dzieci internetu" bardziej rozpoznawalna niż prezydent Obama. Mało kto jednak wie, że trollface ma coś wspólnego z postacią znaną jako Pedobear.

Mem doczekał się szeregu (właściwie nadal dynamicznie rosnącego) przeróbek, choćby jak te:

Trollface-ostatni-ogorek-widelec-ole-toro-torreador

Emma-watson-totally-looks-like-troll-face

Probleme
1327673886 by LadyLoituma 500

Bodaj najbardziej znanym przypadkiem trollowania jest wokalizowana wersja utworu rosyjskiego kompozytora Arkadego Ostrowskiego "Cieszę się, bo znowu jestem w domu", wykonywana przez znanego śpiewaka, nagradzanego choćby na festiwalu w Sopocie w 1965 roku, Eduarda Chila (znanego na całym świecie jako Mr. Trololo). Mimo że kariera solisty zgasła dobrych kilka lat temu, dzięki utworowi bez słów, w którym wyraźnie da się usłyszeć frazę "trololo", stał się bożyszczem internetu. Wszystko dzięki umieszczeniu w sieci tego filmu:
Mr02:42

Mr. Trololo original upload

Inne znany przykłady filmowego trollingu to występychociażby takich tuz jak Saruman czy Darth Vader.

Trolling Saruman01:00

Trolling Saruman

Darth Vader Troll00:47

Darth Vader Troll